+31 (0)43 204 1092
Brusselsestraat 51, 6211 PB Maastricht | PageUp | Content Mapping Tool

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

– Hoger in Google –

Wil jij ook aan de slag met zoekmachineoptimalisatie om zo hoger in google komen met uw website? Natuurlijk wil je dat. Bovenaan staan in Google betekent meer bezoekers op je website en een grotere kans op een lead of sale. Het probleem? Iedereen wil op nummer 1 staan en er is maar plek voor.. 1.

Hoger in Google

 Ja ik wil ook graag beter scoren in zoekmachines en zo meer verkeer naar mijn website trekken!

Plan een Intakegesprek

Buttonplay zet altijd in op een realistische strategie, waarbij we heel doelgericht te werk gaan.

  • Diepgaande kennis over de werking van zoekmachines
  • Géén seo-trucjes, maar een toekomstbestendige aanpak
  • Realistische strategie met heldere doelstellingen
  • Het schrijven van SEO-teksten hebben we zelf in huis
  • Zowel onpage als offpage optimalisatie
  • Scherpe, transparante tarieven

Lees meer over onze aanpak

Jeroen Huynen

 Van de woorden: van zoekwoordenonderzoek tot het schrijven van krachtige SEO-teksten
jeroen@buttonplay.nl

Dennis van der Graaf

Ervaren SEO-expert, gespecialiseerd in onpage-optimalisatie, SEO-strategie en linkbuilding
dennis@buttonplay.nl

Wist je dat meer dan 50% van de zoekopdrachten op een mobiele telefoon wordt gedaan? Is jouw website daar klaar voor?

Werkwijze zoekmachineoptimalisatie

Stap 1: Kennismaking & zoekwoordenonderzoek

Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden? Tijdens een uitgebreide intake bespreken we je bedrijf of organisatie en jouw wensen en doelstellingen. We zullen hier meteen realistische verwachtingen geven. Gevonden worden op je bedrijfsnaam? Geen probleem, maar ook niet écht interessant. Gevonden worden op een brede term als ‘advocatenkantoor’, ‘smartphones’ of ‘hypotheekadvies’? Vaak erg moeilijk helaas. De oplossing ligt meestal in het midden.

We gaan op zoek naar de juiste set zoekwoorden, die voor jou daadwerkelijk resultaat opleveren en waar je een echte kans hebt om op te kunnen scoren. We kijken naar zoekvolumes en concurrentie en bepalen zo met welke zoekwoorden je bovenaan kunt komen te staan én bijdragen aan je doelstellingen.

Stap 2: Website optimaliseren voor zoekmachines

Een topplek in google kan alleen maar worden gerealiseerd met een topwebsite.

Snel, bruikbaar en veilig. Dat zijn zomaar een paar criteria waarop google je website zal vergelijken met de concurrentie. Te lang wachten tot een pagina geladen is? Slechte weergave op een smartphone? Dat kan het verschil maken tussen pronken op plek 1 of wegkwijnen op pagina 2 (waar nooit iemand kijkt).

Wij kijken nadrukkelijk naar wat er beter kan op je website en geven gericht advies. Veel verbeterpunten zijn gemakkelijk door te voeren. Indien gewenst kunnen wij dit op ons nemen, of gaan we in gesprek met je websitebouwer en gaan samen met hen aan de slag.

Stap 3: Teksten (her)schrijven voor zoekmachines (en voor mensen!)

De volgende stap is het optimaliseren van je individuele pagina’s. Vaak kunnen we bestaande webpagina’s verbeteren, soms moeten er hele nieuwe pagina’s worden gecreëerd.

Wij zorgen ervoor dat er teksten worden geschreven die niet alleen de juiste zoekwoorden in de juiste frequentie bevatten, maar ook nog bijzonder prettig leesbaar zijn voor de gebruiker. Relevantie staat hierbij centraal: de pagina moet perfect aansluiten bij de zoekvraag van de gebruiker.

We pakken uiteraard meteen de structuur en extra gegevens mee die Google zo belangrijk vindt, zoals de paginatitel, kopjes, meta-descriptions en alt-teksten voor afbeeldingen.

Stap 4: Gerichte linkbuilding-strategie

Als je website en de teksten die erop staan zó goed zijn, dat andere websites ernaar gaan linken, dan ziet Google dat als een teken dat je website en inhoud van hoge kwaliteit zijn. Het verkrijgen van deze links is daarom een enorm belangrijk aspect van zoekmachineoptimalisatie.

Natuurlijk kunnen we wachten tot andere website uit zichzelf naar je gaat linken, maar we zullen altijd zorgen dat we het toeval een handje gaan helpen. We gaan gericht op zoek naar andere, relevante websites