+31 (0)43 204 1092
Brusselsestraat 51, 6211 PB Maastricht | PageUp | Content Mapping Tool

Persona Workshop

– Leer je doelgroep beter kennen –

Kerstactie! Boek een persona-workshop vóór 25 december voor maar € 249,00 (normaal: € 599) en Buttonplay doneert 10% van de opbrengst aan het Glazen Huis!

We hebben het er vaak over, 'de doelgroep'. Maar wie zijn die mensen eigenlijk?

Kerstactie: Nu voor € 249

Boek vóór 25 december en profiteer van de actieprijs van € 249 ipv € 599, en steun het goede doel!

Boek je workshop!

Hint: je doelgroep is geen grote grijze massa. Het zijn mensen. Mensen met verschillende karakters, behoeftes en gedrag. Grip krijgen op je doelgroep, zodat je deze gericht kunt benaderen, doen we door middel van persona's: archetypen klanten, uitgewerkt als 'echte mensen' die samen je doelgroep representeren.

Buttonplay organiseert inspirerende (in company) workshops waarbij we samen aan de slag gaan, met een set persona's als resultaat. 

  • Workshop van 2 tot 3 uur
  • Bij jou op locatie, of bij ons op kantoor
  • Ter plekke ontstaan nieuwe inzichten… 
  • .. en leggen we een solide basis voor een marketing-, communicatie- en salesstrategie
  • We gaan samen aan de slag: cocreatie
  • Wij werken de persona's verder uit en leveren deze digitaal op

Lees meer over onze aanpak

Bekijk de video over onze Persona Workshop

Definieer jij je doelgroep nog als 'Het MKB' of 'De Horeca'? Dan is het tijd voor een persona workshop!

Persona Workshop: onze werkwijze

In een Persona Workshop kijken we samen met jou en eventuele andere betrokkenen naar wat voor soort mensen jouw klanten zijn. Wat vinden ze belangrijk? Waar worden ze enthousiast van en… waar knappen ze op af? Door hier een beeld van te krijgen kun je veel gerichter aan de slag met je marketing en communicatie. Zodat je je klanten nog beter kunt bereiken en bedienen!

Wie denkt mee?

Voorafgaand aan de Persona Workshop bekijken we samen wie binnen (en eventueel ook buiten de organisatie) veel kennis heeft over de door jou beoogde doelgroep. Het is namelijk heel zinvol om tijdens de Persona Workshop vanuit meerdere perspectieven te kunnen inzoomen op een doelgroep. Dus, niet alleen management en marketingmensen, maar ook zij die dagelijks contact met klanten hebben (zoals sales en klantenservice) én vakinhoudelijke deskundigen.

En dan…

Idealiter zitten we tijdens de Persona Workshop aan tafel met 3 à 8 deelnemers. De sessie duurt ongeveer 3 uur en is interactief van aard. De deelnemers worden zowel individueel als in groepsverband door ons uitgedaagd om de verschillende persona’s zo concreet mogelijk in beeld te brengen.

Aan de Slag!

Na een korte theoretische introductie gaan we in een interactieve werkvorm aan de slag om de verschillende typen klanten die jullie hebben in kaart te brengen. Daarbij weten wij de groep doorgaans goed te stimuleren tot discussie en dialoog! In het tweede deel van de workshop worden de persona’s verder uitgewerkt op door Buttonplay zelf ontwikkelde canvassen.

Wat levert een persona workshop op?

Na afloop van de workshop worden alle inzichten die uit de persona workshop naar voren zijn gekomen door ons verzameld en geanalyseerd. Wij werken deze vervolgens uit tot een set van 3 tot 6 persona’s, waarmee jullie meteen aan de slag kunnen. Zo kunnen bijvoorbeeld webteksten, maar ook klantprocessen worden geoptimaliseerd om ze beter te laten aansluiten bij de behoeftes van de verschillende persona’s. Je ontvangt de persona’s als een digitaal document en indien gewenst ook als hoogresolutie afdruk.

En last but not least: De ervaring leert dat persona workshops bijzonder leuke en inspirerende sessies zijn, waarbij iedereen met een frisse en objectieve blik (opnieuw) naar de klant gaat kijken.

Over de Kerstactie van Buttonplay

In de weken voor Kerst zijn een aantal Buttonplay-producten tijdelijk extra scherp geprijsd, waarbij Buttonplay 10% van de opbrengst doneert aan de Kerstactie van het Glazen Huis. Dus je investeert niet enkel in je eigen bedrijf, maar draagt ook bij aan het goede doel! Maak gebr