+31 (0)43 204 1092
Witmakersstraat 10, 6211 JB Maastricht | PageUp | Content Mapping Tool

Customer Journey Mapping

– Maak de klantreis inzichtelijk –

Wil je aan de slag met customer journey mapping? Buttonplay organiseert (in company) workshops waarbij we samen aan de slag gaan, met een uitgewerkte klantreis (customer journey) als resultaat.

Inspelen op de online klantreis 

 Ja, ik wil graag weten hoe ik customer journey mapping kan toepassen

Plan een Intakegesprek

Buttonplay zet altijd in op een realistische strategie, waarbij we heel doelgericht te werk gaan.

  • Resultaatgerichte workshops die écht iets opleveren
  • Leer in te spelen op het gedrag van jouw klanten
  • Hele proces in kaart, van bewustwording tot ambassadeurschap
  • Ontdek welke touchpoints er zijn en hoe je deze optimaliseert
  • Bewezen formule
  • Inspirerende en creatieve sesssie

Lees meer over onze aanpak

Jeroen Huynen

 Focus op de juiste contentstrategie voor uw website; maakt de website beter vindbaar en realiseert een hoger rendement
jeroen@buttonplay.nl

Dennis van der Graaf

Gaat voor pragmatische en bewezen oplossingen, oog voor details en statistieken, analyse van online bezoekersgedrag
dennis@buttonplay.nl

Een klantreis bestaat uit verschillende momenten waarop zij jouw website kunnen tegenkomen. Beter inspelen op deze momenten levert direct meer rendement op

Wees zichtbaar tijdens alle stappen van de klantreis

Wat is customer journey mapping?

Customer journey mapping is een methode voor het in kaart brengen van de klantreis. Met de klantreis wordt bedoeld de verschillende stadia die een klant doorloopt op weg naar een uiteindelijke aankoop. Vaak begint dit in een bewustwordingsfase (de klant realiseert zich dat hij/zij iets nodig heeft) en vervolgens gaat de klant op zoek naar de beste oplossing en aanbieder. Uiteindelijk wordt er een beslissing genomen en hopelijk kiest de klant voor jou.

Tijdens onze workshop customer journey mapping gaan we samen met jou in kaart brengen hoe deze reis verloopt. Op deze manier kunnen we de 'touchpoints' vaststellen: op welke momenten in de klantreis zou je de potentiële klant moeten informeren of overtuigen voor jou te kiezen. 

Deze inzichten kun je vervolgens gebruiken om de customer journey te optimaliseren en zo meer klanten binnen te halen. Customer Journey Mapping is dan ook vaak één van de onderdelen in onze aanpak voor content marketing en online marketing.

Hoe werkt customer journey mapping?

Tijdens de workshop customer journey mapping gaan we samen aan de slag. Niemand kent je klant immers beter dan jij zelf! Het is belangrijk om de samenstelling van de groep (3-8 mensen) mooi divers te maken. Dus, niet alleen management en marketingmensen, maar ook zij die dagelijks contact met klanten hebben (zoals sales en klantenservice) én vakinhoudelijke deskundigen. Samen gaan we reconstrueren hoe jouw klanten bij jou terecht komen (of misschien juist niet bij jou terecht komen!).

Tip: customer journey mapping kan goed worden gecombineerd met persona’s. Zie ook onze Persona Workshop voor het creëren van een set persona’s voor jouw organisatie!

Custuomer journey mapping is niet alleen bijzonder nuttig, het is ook erg leuk om te doen. In een inspirerende setting duiken we echt in de wereld van jouw klant. Er is volop ruimte voor dialoog en discussie en je leert van elkaars inzichten.

De workshop Customer Journey Mapping duurt 2 tot 3 uur.

Wat levert de workshop Customer Journey Mapping mij op?

Na afloop worden alle inzichten die uit de workshop komen verzameld en geanalyseerd. Je ontvangt van ons een uitwerking van de verschillende customer journeys, waarmee je meteen aan de slag kunt. Zo kunnen bijvoorbeeld webteksten, e-mails, maar ook klantprocessen worden geoptimaliseerd om de pijnpunten in de customer journeys weg te nemen.

Jeroen Huynen

Online Marketeer

jeroen@buttonplay.nl
043-2041092
06-23617783
Op je mobiel? Stuur me een appje!

Plan jouw workshop nu in

Of een vraag? Neem contact met ons op!

Menu