+31 (0)43 204 1092
Alexander Battalaan 48, 6221 CE Maastricht | PageUp | Content Mapping Tool

Conversie Optimalisatie

– Meer rendement uit de website halen –

Met veel bloed, zweet en tranen een nieuwe website gemaakt en eigenlijk wat teleurgesteld zijn over het rendement. Het aantal bestellingen, reserveringen of aanvragen uit de website valt tegen. Klinkt herkenbaar? Buttonplay optimaliseert bestaande websites zodat het rendement toeneemt. 

Meer omzet uit de website

 Ja, ik wil graag weten hoe ik meer rendement uit mijn website kan halen.

Plan een Intakegesprek

Buttonplay zet altijd in op een realistische strategie, waarbij we heel doelgericht te werk gaan.

  • Diepgaande kennis over de werking van websites
  • Vaststellen van knelpunten in de website mét statistieken
  • Gedragsanalyse van bezoekers op de website
  • Inzet van A/B testen om verbeteringen te testen
  • Meetbaar stijging van rendement
  • Ideaal voor webshops maar ook voor B2B-, product- en overheidssites

Lees meer over onze aanpak

Jeroen Huynen

 Focus op de juiste contentstrategie voor uw website; maakt de website beter vindbaar en realiseert een hoger rendement
jeroen@buttonplay.nl

Dennis van der Graaf

Gaat voor pragmatische en bewezen oplossingen, oog voor details en statistieken, analyse van online bezoekersgedrag
dennis@buttonplay.nl

Wist je dat een website meer dan 50 verschillende drempels heeft die een bestelling, reservering of aanvraag in de weg staan?

Meten is … meer omzet

De winkelmanager

Verplaats je eens in een eigenaar van een winkel in een grote winkelstad. Je bent ’s morgens als eerste op de locatie, controleert de voorraad, maakt aanpassingen in de winkel voor de dagelijkse aanbiedingen en opent om 9 uur de deuren. De medewerkers van de winkel zijn ondertussen ook aangekomen en helpen de eerste klanten. Gedurende de dag zie je hoe de medewerkers de klanten adviseren en de vragen van klanten beantwoorden. Je ziet ook dat de aangepaste indeling in de winkel het gewenste resultaat oplevert: klanten kopen nu meer producten omdat je bepaalde rekken op een andere manier in de winkel hebt geplaatst. Aan het einde van de dag evalueer je met de medewerkers hoe de dag verlopen is en hoor je onder meer welke vragen de klanten gesteld hebben en over welke producten het meeste advies is gevraagd. Je neemt deze informatie mee om de winkel morgen weer net wat beter te maken.

De online manager

Met dit verhaal in het achterhoofd verplaatsen we de focus naar websites: je verkoopt producten in een webshop of informeert potentiële klanten over de diensten die aangeboden worden. Het is dan ook prachtig als de website goed gevonden wordt (wil je weten óf dit zo is: zie onze Quick Webscan) en er dagelijks veel mensen de website bezoeken maar dragen zij ook genoeg bij aan het bedrijfsresultaat? Als de hierboven beschreven eigenaar van de winkel ziet dat er veel bezoekers zonder aankoop de winkel weer verlaten dan zal hij morgen actie ondernemen. We zien vaak dat die urgentie ontbreekt in de online omgeving terwijl de informatie hierover wel beschikbaar kan worden gemaakt. Buttonplay helpt organisaties bij het verhogen van de conversie zodat  je meer rendement uit de website (bijvoorbeeld reserveringen, aanvragen of abonnees op de nieuwsbrief) of webshop (aantal bestellingen) gaat halen. We noemen dit conversie optimalisatie.

Stap 1: Analyse van online klantgedrag

Je vertelt ons welke doelstellingen de website heeft en welke informatie over gedrag van jouw online bezoekers beschikbaar is. Wij gaan met de gegevens aan de slag en waar nodig zetten wij extra instrumenten in om het gedrag van de online bezoekers nauwkeurig in kaart te brengen. Op basis hiervan kunnen we vaststellen welke pagina’s of (bestel)formulieren voor de bezoekers knelpunten opleveren en geven we aanbevelingen om deze onderdelen te verbeteren zodat je meer rendement uit uw website kunt halen.

Stap 2: Opstellen hypothesen

Uit de analyse van stap 1 komen zwakke aspecten in de website of webshop naar voren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat veel bezoekers wel artikelen in hun online winkelwagen leggen maar vervolgens de bestelling niet definitief maken. Wij stellen dan op basis van onze analyse hypotheses op: “Als we het bestelformulier korter maken dan verwachten we een toename in het aantal bestellingen van 20%”. We bespreken de lijst van hypotheses en bepalen de prioriteit en kansen hiervan. Vervolgens gaan we de hypotheses testen.

Stap 3: Uitvoeren A/B testen

Het is belangrijk om op de juiste manier te testen of een hypothese ook daadwerkelijk in de praktijk op dezelfde manier blijkt uit te komen. Daarom zetten we A/B testen in: we laten, tegelijkertijd, verschillende versies (een versie A en een versie B) van dezelfde pagina op de website zien aan online bezoekers. We koppelen dan verschillen in het gedrag van bezoekers aan deze versies en kunnen op die manier bepalen of de hypothese ook in de praktijk blijkt te werken.

Stap 4: Optimalisatie

Op basis van de uitkomsten uit stap 3 voeren we de juiste optimalisatie door in de website en meten we nauwkeurig de resultaten. We bespreken de nieuwste aanpassingen en resultaten en gaan samen na wat de volgende stappen in de optimalisatie van de website kunnen zijn.

Dennis van der Graaf

Online Marketeer

dennis@buttonplay.nl
043-2041092
06-2375 8080
Op je mobiel? Stuur me een appje!

Vrijblijvend Intakegesprek

Of een vraag? Neem contact met ons op!

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Menu