Benieuwd naar de mogelijkheden?
Neem vrijblijvend contact op!
Buttonplay is gespecialiseerd in content marketing en heeft een eigen aanpak ontwikkeld die keer op keer succesvol blijkt.
Ons startpunt is altijd úw klant en zijn (informatie)behoeftes. Zo begint een traject bij ons vaak met het maken van persona’s, in een inspirerende workshop. Vervolgens gaan we aan de slag met customer journey mapping. Op deze manier brengen we de klantreis in kaart en kijken we naar pijnpunten en informatiebehoeftes. Ook dit doen we weer samen: niemand kent uw klant immers beter dan u!
Al deze inzichten worden vervolgens door ons vertaald in een concrete contentstrategie, klaar voor uitvoering.
Deze aanpak van cocreatie, waarbij uw organisatie zeer betrokken is, zorgt er voor dat wij uw organisatie goed leren kennen. Bovendien werken we echt samen: de uiteindelijke contentstrategie (en de uitvoering daarvan) heeft dan ook meteen draagvlak bij de mensen in uw organisatie. Dit is een absolute voorwaarde voor succes.
Content marketing is misschien wel de belangrijkste trend op het gebied van (online) marketing. Het idee is dat u door het creëren van waardevolle content meer bezoekers naar uw website trekt. Door te laten zien welke kennis u in huis heeft, werkt u tegelijkertijd aan uw autoriteit, branding, betrouwbaarheid én u heeft de kans om meer bezoekers en klanten te trekken.
Het ouderwetse adverteren werkt steeds minder goed. De consument is immuun geraakt voor schreeuwerige boodschappen. Mensen plakken Nee-Nee stickers op hun deur, installeren adblockers op hun computer en spoelen tv-reclames door met hun interactieve ontvanger. De beste manier om consumenten nog te bereiken is door ze informatie te bieden waar ze daadwerkelijk naar op zoek zijn. Dat is de essentie van content marketing.
Buttonplay (Maastricht, Limburg, maar landelijk actief) heeft veel ervaring met de inzet van content marketing. Samen met u bekijken we of content marketing geschikt is als marketingtool voor uw organisatie. Hier zijn we eerlijk en transparant in. Niet alle organisaties en branches hebben immers evenveel baat bij content marketing. Als we voldoende aanknopingspunten zien, kunnen we het gehele traject voor u uitwerken: van strategie tot advies, en van implementatie tot training van uw organisatie.