+31 (0)43 204 1092
Witmakersstraat 10, 6211 JB Maastricht | PageUp | Content Mapping Tool

Het probleem met “online identiteit”

De discussie over privacy met betrekking tot social media gaat onverminderd door. Een deel van de discussie focust zich op de Facebooks van deze wereld die het soms niet zo nauw nemen met de privacy van haar gebruikers. Een ander deel vind ik zelf veel interessanter, het deel dat gaat over hoe mensen zelf omgaan met hun eigen privacy. En

Lees verder

Author rank: goed nieuws voor narcistische bloggers

Een narcistische blogger. Is dat zoiets als witte sneeuw? Want laten we eerlijk zijn: het “beestje blogger” doet graag van zich spreken en het liefst voor zoveel mogelijk mensen. Ik zal zelf de eerste zijn om het toe te geven. Ik blog om kennis te delen. En ja, natuurlijk ook omdat ik het belangrijk vind dat kennis gedeeld wordt en

Lees verder

Keywordpiramide : de basis van je SEO

In dit blog zet ik uiteen wat een keywordpiramide is, en waarom deze zo belangrijk is bij al je inspanningen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie.
Vaak is een keywordanalyse een van de diensten van SEO-bureaus en -consultants. Op basis van de input van de opdrachtgever (producten, diensten, markten etc.) gaat men op zoek naar belangrijke zoekwoorden. Het resultaat van zo’n analyse

Lees verder

Inbound Marketing en Google Adwords gecertificeerd

In mijn vakgebied is het natuurlijk belangrijk om voortdurend op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen. Voor mij is dat geen straf, ik ben nog altijd oprecht geïnteresseerd in mijn vak. Dus lees ik bijvoorbeeld boeken en blogs en bekijk ik webinars. Omdat mijn interessegebied zich steeds meer verschuift naar online marketing, heb ik recent besloten om me hier

Lees verder

Strijd om mobiele gebruiker barst los: Facebook gaat strijd aan met Whatsapp

Deze week werd bekend dat Facebook de aanval heeft geopend op Whatsapp, de uiterst succesvolle mobiele direct message service. Facebook Messenger kan nu namelijk ook worden gebruikt op de mobiel door niet-Facebookleden. De strijd om de mobiele gebruiker barst nu definitief los.

Facebook Messenger draait al een tijdje mee. Regelmatig krijg ik – en het begint irritant te worden – meldingen

Lees verder

De toekomst van zoekmachineoptimalisatie: van SEO naar CEO

In een serie webinars geeft Hubspot in het kader van #inboundlearning een interessante visie op zoekmachineoptimalisatie. Belangrijkste conclusie: websites moeten niet worden geoptimaliseerd voor de zoekmachinebots, maar moeten worden geoptimaliseerd voor de gebruiker. From search engine optimalization (SEO) to customer experience optimalization (CEO).

Iedereen wil bovenaan staan in Google. Of u nu online lampen verkoopt of uw diensten aanbiedt als huisschilder,

Lees verder

Buttonplay sponsort Team Roadrunner (Amsterdam Dakar Challenge)

In februari 2013 doet Team Roadrunner mee met de Amsterdam-Dakar Challenge. Deze endurance-rally is geïnspireerd op de legendarische Paris-Dakar race. Qua omstandigheden doet Amsterdam-Dakar niet onder voor deze uitputtingsslag , maar er zijn twee belangrijke verschillen.
Het eerste verschil: alle teams bestaan uit amateurs, die geen beschikking hebben over dure rally-auto’s, grote budgetten en begeleidende helikopters. Sterker nog, de auto mag

Lees verder

Afgerond project: Infographic international collaboration (Open Universiteit)

Vers opgeleverd: een geanimeerde infographic voor de Open Universiteit. In de video wordt getoond hoe de Open Universiteit internationaal samenwerkt met organisaties en andere onderwijsinstellingen. Buttonplay vormde de schakel tussen opdrachtgever Open Universiteit en producent T36 Media uit Maastricht.
De Open Universiteit biedt academisch onderwijs dat gevolgd kan worden op afstand, in eigen tijd en tempo. Om dit onderwijs voortdurend te

Lees verder

De kracht van stilte : weet wanneer je je mond moet houden

Soms moet je in een gesprek gewoon weten wanneer je je mond moet houden. En niet omdat je iemand boos dreigt te maken. En ook niet omdat je je gewonnen geeft in een discussie. Nee, juist als je de ander wilt krijgen waar je hem hebben wilt, kan die sociaal moeilijke geaccepteerde stilte uitkomst bieden. Ontdek de kracht van stilte.

Tijdens

Lees verder

Start with why, maar doe het goed

Steeds vaker hoor ik om me heen dat mensen in mijn vakgebied zich bezig houden met het concept “Start with why”. Steeds vaker zie ik ook dat ondanks alle goede intenties de uitvoering ervan blijft steken op een zeer basaal niveau. Er is nog veel winst te halen, door het uitgangspunt écht te laten doordringen.
Voor wie er niet bekend mee

Lees verder

Download ons gratis whitepaper over hoe je met behulp van content mapping de basis legt voor je eigen contentstrategie!

Menu