De toekomst van zoekmachineoptimalisatie: van SEO naar CEO
In een serie webinars geeft Hubspot in het kader van #inboundlearning een interessante visie op zoekmachineoptimalisatie. Belangrijkste conclusie: websites moeten niet worden geoptimaliseerd voor de zoekmachinebots, maar moeten worden geoptimaliseerd voor de gebruiker. From search engine optimalization (SEO) to customer experience optimalization (CEO).
Iedereen wil bovenaan staan in Google. Of u nu online lampen verkoopt of uw diensten aanbiedt als huisschilder, die eerste plek op de eerste pagina is het hoogst haalbare. Zo vinden mensen uw bedrijf, toch? Al jaren zijn mensen dan ook bezig met de eeuwige queeste om te achterhalen hoe de magische algoritmes van Google bepalen welke pagina het beste is. Oftewel: zoekmachineoptimalisatie, ook bekend als SEO. En het moet toegegeven: de belangrijkste criteria die Google gebruikt zijn geen groot geheim meer. De toekomst van zoekmachineoptimalisatie vraagt echter om nieuwe inzichten.
Hubspot’s webinars kunt u hier bekijken : http://academy.hubspot.com/webinars/seo-series/ In een serie blogs vat Buttonplays zusterwebsite Inboundmarketingprofessional.nl de belangrijkste punten voor u samen.