+31 (0)43 204 1092
Brusselsestraat 51, 6211 PB Maastricht | PageUp | Content Mapping Tool

Iedereen doet “iets” met social media, dus dan moeten wij het ook doen. Kan iemand even een Twitter-account aanmaken?

Klinkt bekend? Helaas is zo’n uitgangspunt nog veel te vaak het startsein van een ondoordachte social media strategie, die weinig tot niets oplevert en in extreme gevallen zelfs in uw nadeel kan werken.

Social Media strategie

Buttonplay helpt met het succesvol inzetten van social media voor uw bedrijf of organisatie. Samen bespreken we de doelstellingen en bepalen vervolgens of, en zo ja hoe, social media kunnen bijdragen om deze doelen te bereiken. Dit wordt uitgewerkt in een strategisch plan.  In dit plan wordt rekening gehouden met de bestaande communicatie- en marketingmix.

Implementatie

Na het formuleren van een strategie is het zaak dat de inzet van social media op een geïntegreerde wijze wordt geïmplementeerd in uw organisatie. Buttonplay kan dit proces van begin tot einde coördineren. Zo moet er worden nagedacht over een rol- en taakverdeling van de mensen die zich gaan bezig houden met de verschillende social media accounts. Daarnaast kan er een contentkalender worden samengesteld. Natuurlijk worden meetbare doelstellingen geformuleerd voor uw social media inspanningen, en worden deze gemonitord.

Inzet als (tijdelijke) projectleider social media is ook mogelijk.  Uiteraard vindt er een goede overdracht plaats zodat u snel op eigen kracht verder kunt.

Coaching/training

Een strategie uitwerken is één, maar uiteindelijk zal iemand achter de knoppen moeten gaan zitten om alle ideeën uit te voeren. In één-op-één coachingsessies of in workshops voor grotere groepjes traint Buttonplay u in het efficiënt gebruiken van de verschillende social media kanalen.

Voorlichting

Bevindt u zich nog in een oriënterende fase, of wilt u uzelf en uw collega’s de basisconcepten  laten uitleggen? Voor ieder gewenst niveau kan Buttonplay een social media presentatie verzorgen. Bij deze presentaties zijn diverse invalshoeken mogelijk, zoals:

  • Introducerend: wat is social media, en waarom is het zo belangrijk geworden?
  • Persoonlijk gebruik van social media: wat zijn de mogelijkheden en valkuilen?
  • Zakelijk gebruik van social media: hoe kan ik social media inzetten voor mijn bedrijf, of voor mijzelf als professional?
  • Social media in de marketingmix

Presentaties worden altijd gegeven met veel praktijkvoorbeelden en volop ruimte voor dialoog.