+31 (0)43 204 1092
Brusselsestraat 51, 6211 PB Maastricht | PageUp | Content Mapping Tool

Customer Journey Mapping

Wilt u aan de slag met customer journey mapping? Buttonplay organiseert (in company) workshops waarbij we samen aan de slag gaan, met een uitgewerkte klantreis (customer journey) als resultaat.

Wat is customer journey mapping?

Customer journey mapping is een methode voor het in kaart brengen van de klantreis. Met de klantreis wordt bedoeld de verschillende stadia die een klant doorloopt op weg naar een uiteindelijke aankoop. Vaak begint dit in een bewustwordingsfase (de klant realiseert zich dat hij/zij iets nodig heeft) en vervolgens gaat de klant op zoek naar de beste oplossing en aanbieder. Uiteindelijk wordt er een beslissing genomen en hopelijk kiest de klant voor u.

Tijdens onze workshop customer journey mapping gaan we samen met u in kaart brengen hoe deze reis verloopt. Op deze manier kunnen we achterhalen waar de ‘pijnpunten’ zitten: op welke momenten begint de klant te twijfelen of haakt hij zelfs helemaal af? Deze inzichten kunt u vervolgens gebruiken om de customer journey te optimaliseren en zo meer klanten binnen te halen. Customer Journey Mapping is dan ook vaak één van de onderdelen in onze aanpak voor content marketing en online marketing.

Hoe werkt customer journey mapping?

Tijdens de workshop customer journey mapping gaan we samen aan de slag. Niemand kent uw klant immers beter dan u zelf! Het is belangrijk om de samenstelling van de groep (3-8 mensen) mooi divers te maken. Dus, niet alleen management en marketingmensen, maar ook zij die dagelijks contact met klanten hebben (zoals sales en klantenservice) én vakinhoudelijke deskundigen. Samen gaan we reconstrueren hoe uw klanten bij u terecht komen (of misschien juist niet bij u terecht komen!).

Tip: customer journey mapping kan goed worden gecombineerd met persona’s. Zie ook onze Persona Workshop voor het creëren van een set persona’s voor uw organisatie!

Custuomer journey mapping is niet alleen bijzonder nuttig, het is ook erg leuk om te doen. In een inspirerende setting duiken we echt in de wereld van uw klant. Er is volop ruimte voor dialoog en discussie en u leert van elkaars inzichten.

De workshop Customer Journey Mapping duurt 2 tot 3 uur.

Wat levert de workshop Customer Journey Mapping mij op?

Na afloop worden alle inzichten die uit de workshop komen verzameld en geanalyseerd. U ontvangt van ons een uitwerking van de verschillende customer journeys, waarmee u meteen aan de slag kunt. Zo kunnen bijvoorbeeld webteksten, e-mails, maar ook klantprocessen worden geoptimaliseerd om de pijnpunten in de customer journeys weg te nemen.

Wat kost een workshop Customer Journey Mapping?

Een customer journey mapping workshop kost € 499,- inclusief voorbereiding en uitwerking.

Buttonplay is actief in Maastricht en in Utrecht. Indien uw kantoor zich meer dan 1 uur reizen hier vandaan bevindt, worden mogelijk nog reiskosten in rekening gebracht. Meer weten? Informeer naar de mogelijkheden!

Interesse in een workshop Customer Journey Mapping?

Neem vrijblijvend contact op!

Neem contact op